avatar Ten blog rowerowy prowadzi jacgol z miasteczka Poznań. Mam przejechane 20647.56 kilometrów w tym 5483.64 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 23.74 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy jacgol.bikestats.pl

Wrzesień, 2010

Rataje-Zielonka-Murowana-Naramowice-Rataje

Sobota, 25 września 2010 · dodano: 26.09.2010 | Komentarze 4

Pierwszy "trening" z próbą maksymalnie długiego przejazdu w drugiej strefie. Jako że ciągle mam Karmy na obręczach, to zdecydowanie wolę teren niż "buczący" asfalt.
Padło na Puszcze Zielonkę - czerwony szlakiem od Czerwonaka do Skoków a powrót do rozpatrzenia na miejscu.
Zaczęło się kiepsko, już w Czerwonaku nie mogłem znaleźć szlaku a później było tak samo - ciągłe gubienie i próba wrócenia na "czerwony" - chyba na przewodnika się nie nadaję... Dociągnąłem tak do Zielonki gdzie zdecydowałem się na powrót, bo i zaczęło się robić chłodno i już to ciągłe szukanie mnie znudziło. Wcześniej podjazd pod kultową Dziewiczą - na 3/4 stanąłem (stąd mój puls max..) - ale że w tym roku zacząłem zabawę w maratonach to z buta nie chciałem pchać (tym bardziej na lekkim treningu) - także po kilkukrotnych próbach udało mi się dosiąść rower i dokręciłem na szczyt.
Z ciekawszych rzeczy to wdziałem sarnę no i już liście mocna się sypią.

A z pulsem to tak jak zwykle... jak tylko spuszczałem oko z pulsaka to zaraz 3 brzęczki, każdy podjazd (nawet asfaltowy) 3 brzęczki a po V średniej widać że się nie spieszyłem, i do tego ciągłe zatrzymywanie i wyciąganie mapy...
Dnia następnego miało nie być zakwasów a tu ... większe niż po Michałkach. No nic dzisiaj jeszcze piłka i poniedziałek/wtorek z głowy...

Przerwa na batonik...

Co do wszystkich porad związanych z moim HRmax to na jesieni chyba się wybiorę to lekarza, bo się naczytałem w internecie o anomaliach sercowych występujących w kolarstwie...

HZ - 15%
FZ - 48%
PZ - 31%

AVGCAD - 71

do Tesco

Piątek, 24 września 2010 · dodano: 26.09.2010 | Komentarze 1

na luzie do Tesco, żeby utrzymywać się w drugiej strefie...

HZ - 17%
FZ - 62%
PZ - 16%

AVGCAD - 74

• Kalorie 1950kcal

sprawdzenie PC15

Środa, 22 września 2010 · dodano: 22.09.2010 | Komentarze 12

Rataje-Zawady-Strzeszynek-Kiekrz-Strzeszyn Grecki-Podolany-Naramowice-Rataje

Po dosyć wysokim tętnie jakie osiągałem na świeżutkim PC15 (o czym pisałem wcześniej), dzięki uprzejmości Zbyszka dzisiaj przeprowadziliśmy porównanie PC15 kontra Rox 9.
Rano Zbyszek jechał z oboma do pracy (na szczęście się nie gryzą) a po południu ja na rozruchowy trening.
Zbyszek dociągnął do HR 160 żeby się nie spocić, ja pobiłem rekord jego Rox'a...

Wynik:
PC15 pokazuje to samo co Rox przy czym największa różnica wynosiła 2 jednostki a najczęściej jedną (PC pokazuje więcej). Tak więc chyba tętno mam jak niemowlak...

A trening to wyszedł marniutki... Michałki i niedzielna piłka całkowicie mnie wycyckały, prądu już niewiele mam w akumulatorach...

i jeszcze zważyłem swój rower : 15,4 kg z nóżką i lampkami (ale bez bidonu).

HZ - 7%, FZ - 5%, PZ - 76% (a 10% to chyba postój na światłach i późne wyłączenie...czyli poniżej HZ)

AVGCAD - 79

• HRmax 202 (108%)
  • HRavg 190 (101%)

Maraton Michałki 2010

Sobota, 18 września 2010 · dodano: 19.09.2010 | Komentarze 7

Hmmm... plan podstawowy osiągnięty: ukończyć, w całości, nie w ogonie stawki, przed Magdą - koleżanką z pracy.

Przed startem zimno, wiatr, że aż ochoty na ścigi nie miałem ale stając z Konradem w sektorach zimna nie czułem. Trochę przepychanki przed wyjazdem ze stadionu później asfalt, dość szybko rozjechaliśmy się z Konradem, ale ten asfalt na moich buczących Karmach mnie dobijał - na pulsometrze 202 !! myślałem że moje HRmax to 195. Ciągle czekam na "ostry start" gdzieś przed lasem o którym wyczytałem na stronie Michałek - nie słyszałem żeby na stadionie chipy pikały... i się nie doczekałem. Zwykle strategia to na początku brać wszystkich na maxa żeby na singlach zawalidrogi mieć za sobą ale ten asfalt mnie dobijał - wspomnienie moich semi slick'ów na których poprzednie 3 maratony wychodziły całkiem nieźle (jak na początkującego).
Do lasu wjeżdżam z Marc'em , który mocno myśli o Giga, Konrad gdzieś z przodu - wyprzedził mnie na asfalcie ale dojdę go jak tylko się rozgrzeję... Zbyszka i Krzycha w ogóle nie widzę także też są pewnie przede mną.
Jadę, wyprzedzam, ogólnie nie jest źle tylko to moje tętno jakieś dziwne, poniżej 190 nie schodzę, a nic najwyżej wyrzucę pulsometr...
Marc'a zostawiam z tyłu, dochodzę Magdę ( 1 punkt mojego celu), później Krzycha i Konrada i dalej rura, chociaż ta jazda jakoś mi się nie układa - trzęsie, nadgarstki już bolą a tu jeszcze pięć dych do mety, niby szybko a na liczniku ledwie 22-26km/h. Na bufecie kiepskie zaopatrzenie (browarka brak...) to chwyciłem wodę i dalej ale w tempo nie mogę wejść - ciągle te wyboje...
Oprócz trzech piaskowych podjazdów gdzie wszyscy przede mną prowadzą, podjeżdżam wszystkie (chociaż nie na luzie...)
Na rozjeździe mega/giga 27,5km myślę "no to powrót" pójdzie lepiej, ale tak nie jest, wciągnąłem wcześniej żelka a tu mocy brak, plecy bolą od dziurawej nawierzchni, że nawet na płaskich duktach mam problem żeby na blacie uciągnąć i już tak się kulam "swoim tempem". Na jednym z podjazdów jedynka z tyłu nie chce wejść - trudno nie będę teraz regulował przerzutek ale 500m dalej łańcuch mi się blokuje, próbuję kilka w tył/przód a on nic. Desperacko zatrzymuję się na boku i dopadam przerzutki (tych których z bólami wyprzedzałem widzę jak z uśmiechem na twarzy mi współczują) a tu zaplątany drut od pastucha ! (kurwa skąd tu krowy w lesie...). Wyplątuję drut a tu Konrad podjeżdża - musiał być całkiem niedaleko bo zajęło mi to może 2 minuty. Później razem jedziemy kilka km ale wszystko mi już siadło: nogi-gąbki, głowa-pusta. Drut zostawia swój ślad, przerzutki działają jak w rowerze z supermarketu ale jestem przyzwyczajony chociaż nie na maratonie. Konrad jedzie swoje i systematycznie mi odchodzi, nie jestem w stanie wykrzesać więcej siły, od tego momentu to już moja agonia, byleby metę zobaczyć - nie wyprzedzam nikogo tylko mnie biorą. Pocieszam się że jeszcze Krzycha nie widziałem także jest gdzieś za mną...
Na 7 km przed metą dochodzi mnie Marc i mówi że już gigowcy mnie wyprzedzają (głupi żart..) też jechał mega, a Zbychu zapatrzył się na jakąś fajną dupkę i pomylił trasy także jest gdzieś z tyłu - ulga.... Marc jedzie dalej a ja kontynuuję swoją agonie, gość krzyczy jeszcze 6 km do mety - myślę to już za rogiem, ale patrze na licznik a tu ledwie 15 km/h - szybko liczę.. to znaczy jeszcze koło pół godziny... umrę na rowerze. A tu szuterek przez wiochę - byleby tak było do stadionu to się dokulam... nawet blacik wrzuciłem ale i tak mnie inni brali. Wziąłem ostatni żelek "na finisz" ale nie specjalnie pomógł. Nawet Zbychu zdążył mnie wyprzedzić i wjechałem 6 sekund za nim na metę. Nie wiem kto wymyślił wjazd na stadion po tych cholernych wertepach ale na pewno nie jechał rowerem...

Jak na ostatni planowany w tym sezonie maraton to nie tak miało być... ale tak właśnie było - na przyszły sezon zmieniam bicykla i w zimowe wieczory zagłębiam się w biblię Friel'a...

Fajnie było poznać wielkopolskich bikerów o których czytałem w bikestats..

od lewej : Paweł, Zbyszek, JPbike, Klosiu, Konrad, Marc
brakuje Rodmana (kręci się koło pielęgniarek...) i Krzysztofa (zagubiony w akcji...)

odnalazł się ! pojechał giga żeby Zbyszkowi nie dać satysfakcji ...

Szczególne gratulacje dla JPbike'a (2 miejsce ) i Klosia (3 miejsce), którzy podzielili się podium z Kaiserem, i dla koleżanki Magdy za zajęcie 1 miejsca w K3 !!!

Dane pulsometryczne :

HZ - 0% (5sek) FZ - 0% (19 sek) PZ - 82% (2:21) pozostałe 18% powyżej HRmax ustawionego na 195...
AVG HR - 190
Po raz kolejny jako HRmax mam 214 ??? ale kilkakrotnie widziałem 202...
Konrad mówi że mam serce jak koliberek ale muszę zagłębić się w temacie...

Dystans MEGA 57km
Open 100/186
M3 36/61
2:53:38

AVGCAD - 77

• HRmax 195 (104%)

rozjazdowo przed Michałkami

Środa, 15 września 2010 · dodano: 15.09.2010 | Komentarze 5

Przed Michałkami postanowiłem zmienić laczki. Jako że będzie dużo piachu a patrząc za okno to i wody kupiłem "uniwersalne w dobrej cenie" czyli Kenda Karma.
Od dłuższego czasu chorowałem na pulsometr (dla lepszego prowadzenia treningów...) to za jednym zamachem wziąłem Sigme PC15 (DaVe taki ma i sobie chwali).
Po południu deszcz ustał, słonce wyszło to plany już miałem gotowe - z Rataj do terenu z górkami najbliżej na Maltę - trochę asfaltem, trochę szutrem a i sprawdzę na podjazdach czy jest trakcja...
Na asfalcie wyją jak stado szerszeni... kto co lubi, po kałużach pływają jak wszystkie, ale na ubitych mokrych ścieżkach i podjazdach to trzymają o niebo lepiej niż moje dotychczasowe semi slick'i.
Na Michałki są OK, ale jak już przyjdzie prawdziwa jesień i tylko asfalcik zostanie to je zmienie...

A pulsometr to już inna para kaloszy...
Według szybkiego rachunku (i co bikestats mi wyliczył) to mój HR max to 187, wg pulsometru (płeć, wiek, waga) to już 189 a ja na dojeździe do Malty (tylko asfaltowe ścieżki) 195 !!! rzeczywiście się nie opieprzałem ale tak żeby 28-32km/h utrzymać ale mimo to byłem zdumiony.
Ruszyłem do Antoninka trochę popaplać się w błocie i jeszcze kilkakrotnie widziałem 195 chociaż fakt pulsometr zarejestrował max 214 (ale to chyba jakieś przekłamanie).
Wynik jest taki że HZ-2%__FZ-3%__PZ-83% no i gdzieś uciekło 12% (powyżej 189 jak ustawiony jest PC15 ???)

Czy koledzy bikerzy wiedzą może czy trzeba kalibrować taki pulsometr ?? przeryłem instrukcję i niby nic ale albo moje serce jest ode mnie młodsze albo jest mocne jak koń ...

W każdym bądź razie na Michałki chyba go nie zabiorę bo boję się, że będę się sugerował 3-cią strefą a nie jazdą na maxa ...

AVGCAD - 76

rozjazdowo na Osową Górę

Sobota, 11 września 2010 · dodano: 11.09.2010 | Komentarze 2

Aż żal było nie skorzystać z pogody jaką dzisiaj mieliśmy więc dokończyłem wtorkowy wyjazd i wkulnąłem się na Osową. Powrót częściowo WPN'em, sporo rowerzystów na trasie...

AVGCAD-78

Rataje-Puszczykowo-Rataje

Wtorek, 7 września 2010 · dodano: 07.09.2010 | Komentarze 3

Tak dla lepszego obiegu krwi...
Ambitnie zakładałem Osową (jak Marc często robi) ale jadąc wzdłuż Warty natknąłem się na nieprzejezdny mostek i straciłem zapał a poza tym jak już wyjechałem z lasku w Puszczykowie to była 19:30 i jakoś szybko ciemno zaczęło się robić, to zakręciłem pętelkę i ścieżką wzdłuż drogi wróciłem do domu...

AVGCAD-76

do/z BM Poznań

Niedziela, 5 września 2010 · dodano: 06.09.2010 | Komentarze 0

Na maraton delikatnie jako rozgrzewka...
Po delikatnie bo już się napedałowałem ...

BikeMaraton Poznań 2010

Niedziela, 5 września 2010 · dodano: 06.09.2010 | Komentarze 5

kolejny - już trzeci maraton... brzmi śmiesznie ale jak na początkującego bikera to mam powody do zadowolenia.
Dosyć niechętnie stanąłem do startu bo tylu zawodników, ostatni sektor, rano zimno a na dodatek w piątek skoczyłem z kumplami na piwo i delikatnie przegiąłem, ale w końcu w Poznaniu to już spróbuję....
Wcześniejszy objazd z Konradem i Zbyszkiem pomógł mi na tyle że bez patrzenia na licznik wiedziałem gdzie jestem, dlatego ustawiłem sobie kadencję - chyba jeszcze nigdy tak często nie podchodziłem pod 100...
Po starcie wyrwałem ile sił w nogach żeby jak najwięcej powyprzedzać "niedzielnych" kierowców - co nakląłem pod nosem to moje. Miałem nadzieję, że większość odejdzie na MINI ale się myliłem, dość tłumnie korkowaliśmy się na rozjeździe biegając po schodach, a potem to już rura... w konsternację wpadłem kiedy na pierwszym liczącym się podjeździe (w lewo od jeziora Swarzędzkiego) tłum ciągnących z buta opanował całą szerokość ścieżki ale na młynku się przepchałem i dalej w pierwsze piaski.
W Gruszczynie to chyba jest najwięcej dziur na cały powiat poznański bo wytelepało mnie nieźle - tu ukłony do SPD'ów bo bez nich pewnie 20-tki bym nie przekroczył. Tam trochę podwiewało a godnego uwagi pociągu nie było, co doszedłem jednego to zaraz starałem się go wyprzedzać, bo wiedziałem że mogę więcej...
Na rozjeździe w Uzarzewie to tylko myślałem o pierwszym bufecie - chociaż zapasy miałem ale taki punkt odniesienia no i się jeszcze długo nie doczekałem..., tu chwyciłem się gościa z koszulką poczty US i tak dojechałem do asfaltu.
Między Biskupicami a zjazdem przed Promienkiem jak samotny żaglowiec chociaż przed końcem załapałem się na pociąg, którego lokomotywą byłą kolarka - niezrzeszona - co pozwoliło mi złapać nieco tchu.
Po zjeździe oczywiście wszechobecne piaski wielkopolski to i sobie trochę wężyków pociągnąłem, z dewizą kierownica prosto i cała naprzód.
Na bufecie dwa kubki wody, dwa banany w kieszeń i dalej. W laskach zaczęły się podjazdy gdzie całkiem fajnie mi się jechało, rozrzedziło się na tyle że spokojnie mogłem wyprzedzać a i ku mojemu zdziwieniu nawet nóg specjalnie jeszcze nie czułem.
Za Kociołkową Górą odcinek, którego się najbardziej obawiałem - już na objeździe mało orła nie wywinąłem (woda, błoto i moje semi slicki) i grzałem bo to już powrót. Przede mną na dziesięć metrów pusto to i widoczność dobra za mną podobnie a tu kałuża na całą szerokość dróżki z 20-30cm przesmykiem po lewej tuż przy drzewie, zwolniłem (tak dla bezpieczeństwa) ale okazało się że za mało... Przednie koło smykło się po mokrym korzeniu i rower poszedł po lewej stronie a ja centralnie prawym bokiem zatrzymałem się na drzewie. Ciekawe co pomyśleli stojący tam gapie ale nikt nie krzyczał to chyba źle nie wyglądało. Nie specjalnie się rozglądałem tylko złapałem rower i biegiem wracam na ścieżkę, pobieżnie patrzę: pedały są, koła się kręcą to go dosiadam i na całe szczęście wszystko gra. Szczerze mówiąc to się nawet zdziwiłem że nic mnie nie bolało ( tłuszcz dobrze amortyzuje..)
Do Promna dojeżdżam bez większego tłoku a tu za radą Zbyszka szukam uparcie pociągu na asfalt a tu nic na horyzoncie. Później doszedłem gościa z którym kilka razy się wymieniłem prowadzeniem ale tuż przed drugim bufetem go wziąłem.
Jako że znałem trasę i miałem zapasy powerada i żelka to zrobiłem jak na filmie z Suchego Lasu - bez zatrzymywania... pierwszy kubek zgniotłem od razu ale do drugiego zwolniłem i udało mi się zdobyć pół enervita...
Gdzieś koło Święcinek dogoniłem K4 nr 392. Nie chciałem siedzieć na kole ale dziewczyna miała naprawdę parę w nogach, ja ją po prostu stale goniłem...
na zjeździe w Uzarzewie trochę zwolniła a ja wręcz przeciwnie ale już na podjeździe mnie doszła. I tak aż do przejazdu przez asfalt w Gruszczynie się tasowaliśmy albo jechaliśmy równolegle. I tu niespodzianka patrzę a tu Zbychu przede mną !!!
Oczom nie wierzę że go dogoniłem ale po jego minie wnioskuję że on jeszcze bardziej jest zdziwiony. I tu miałem jeden jasno postawiony cel - nie dać mu uciec - chociaż nogi miękkie no i te dziury... Początkowo miałem wrażenie że po wjechaniu w lasek jakby przyśpieszył ale nie odpuszczałem...
Przy jeziorze Swarzędzkim Zbychu delikatnie zdechł (wcześnie mówił coś o skurczach to go może łapie...) i go wziąłem i pruje dalej, przez moment to nawet pomyślałem że może przed nim dojadę do mety - to byłby już mój triumf na cały sezon, ale schodząc po schodach widzę jak się wypina - nie będzie łatwo...
Potem single już tak niedaleko ale ten odzyskuje siły i wyprzedza, najpierw trzech za mną a później trzech przede mną. Myślę no trudno, sił już brak, najwyżej będzie 4 oczka przede mną. Ale po przejechaniu przez browarną odzyskałem ducha walki i tych trzech wyprzedziłem jeden po drugim chociaż Zbyszka już nie doszedłem, miałem go na jakieś 20m i tak też wjechałem na metę (myślę że najwyżej 5 sekund za nim).
Jak się okazało jest między nami minuta różnicy bo on wyjechał ze startu po mnie (nie wiem co on robił na starcie jeszcze przez minutę ?) także wtranżoliło się między nami jeszcze 12 zawodników. Ale jestem i tak super zadowolony z wyniku - pewnie bardziej z dojścia Zbyszka chociaż jest to elementem wyścigów... trasa prosta, niewymagająca a jak cieszy....

co do dystansu MEGA to mój licznik pokazał 68.4, Konrada 65,... a Zbyszka 64,... (czyżby skróty ??? ;)

Wyniki :
Open - 217 /613
M3 - 70 /204
czas 2:34:12
AVGCAD80

Na tomboli wygrałem Brunox'a do konserwacji - Konrad wypisał los to dam mu psiknąć...

pozdrowienia dla nowo poznanych zapaleńców DaVe i Piotra...
do zobaczenia na następnym maratonie ... albo wcześniej

Wieczorne pedałowanie...

Czwartek, 2 września 2010 · dodano: 02.09.2010 | Komentarze 0

Jako że pogoda w kratkę a maraton już w niedzielę rozgrzewałem mięśnie po zmroku na poznańskich mokrych asfaltach (oczywiście bez błotników)...